Berichten seizoen 2007/2008

Start zomerschaak in Flannagan's

Op 3 juli om 20.00 uur start het zomer schaak in de Ierse pub Flannagan's gevestigd aan de Notaris Fischerstraat 4.

In de maanden juli en augustus kan hier elke donderdag worden geschaakt. Het nieuwe seizoen opent op 4 september in Rehoboth met de traditionele simultaan.

Let op: bij wijze van uitzondering vindt de volgende avond, 10 juli, niet in Flannagan's maar bij John Zandvliet thuis plaats. Adres is: Stationsweg 182

De overige avonden in de rest van Juli en Augustus zijn gewoon in Flannagan's

Vergaderstukken Algemene Ledenvergadering per e-mail

In tegenstelling tot voorgaande jaren zijn de vergaderstukken voor de ALV van 29 mei a.s. per e-mail verspreid en zullen ze (m.u.v. de leden zonder e-mail) niet op papier uitgereikt worden.

Hierbij is uitgegaan van de e-mailadressen die in de ESV Ledenadminstratie zijn opgenomen.

Indien u de stukken niet heeft ontvangen, geef dan uw juiste e-mailadres door aan de secretaris (e-mail h.thuijls@hetnet.nl) en u ontvangt de stukken alsnog via uw e-mail.

Donderdag 24 april OSBO-cup: ESV 1 verliest na spannende wedstrijd van BSV

ESV Bennekom: 1 - 2

bord 1 Martin Roseboom (W) - Hotze Tette Hofstra 0-1

bord 2 Willem Slagter - Teunis Bunt -

bord 3 John Zandvliet - Martijn Pauw 0-1

bord 4 Hans Renken - Chris van Oosterwijk 1-0

Donderdag 13 maart OSBO-cup: ESV 1 verslaat Zevenaar 2 en plaatst zich voor kwartfinale

ESV 1 heeft de OSBO-cup wedstrijd tegen Zevenaar 2 omgezet in een overwinning van 2,5-1,5 en plaatst zich hier door bij de laatste acht.

1. Martin Roseboom - Toon Janssen (1939) 0,5-0,5

2. Willem Slagter - Vincent Pelgrom (1880) 1-0

3. John Zandvliet - Edzard Bosch van Rosenthal (1786) 0-1

4. Hans Renken - Mark Hekman (1789) 1-0

OSBO-cup: ESV 1 loot Zevenaar 2

Voor de 2e ronde van de OSBO-cup is de tegenstander van ESV 1, Zevenaar 2. Deze wedstrijd vindt op 13 maart plaats.

Donderdag 31 januari OSBO-cup: ESV 1 verslaat Doetinchem 2

ESV 1 heeft de OSBO-cup wedstrijd tegen Doetinchem 2 omgezet in een reguliere overwinning van 2,5-1,5

bord 1: Martin Roseboom (wit) remise
bord 2: Willem Slagter (zwart) remise Naam tegenstander: Frans Kuggeleijn
bord 3: John Zandvliet (wit) winst
bord 4: Hans Renken (zwart) remise

De drie remise partijen werden gekenmerkt als saai en waren allen binnen 1 uur spelen afgelopen. De winstpartij van John Zandvliet nam iets meer tijd in beslag. Toen echter na 2 uur spelen de Doetinchemspeler in een reeds verloren stelling verder blunderde, werd ook hier de vlag gestreken.

OSBO-cup 2007-2008

Dit seizoen neemt ESV weer met twee teams deel aan de OSBO-cup. Het tweede team werd in de voorronden op 20 december uitgeschakeld door ASV 5. Nadat Peter Dullaart (bord 4) eenvoudig had gewonnen, kreeg Hans Thuijls (bord 1) geen poot aan de grond en verloor. Hans van de Weteringh (brod 2) won in een spannend eindspel op de klok, waarna Jos van Raan (bord 3) zijn partij opgaf. 2-2, een perfecte score voor wit en dus snelschaken. Hierin scoorde Hans van de Weteringh enkel een halfje, de rest verloor.

Het eerste team won in de voorronde op vrijdag 14 december in Arnhem met 2-1 van De Toren 2 (j). Martin Roseboom (bord 1) en John Zandvliet (bord 3) wonnen, Hans Renken (bord 4) speelde remise en Willem Slagter (bord 2) verloor.

In de eerste ronde heeft het eerste team een thuiswedstrijd geloot tegen Doetinchem 2. Deze wedstrijd wordt op donderdag 31 januari gespeeld.

6e Rhenen Open

Op zaterdag 6 oktober vond de zesde editie van het Rhenen Open plaats. Dit keer 28 deelnemers, met Bas West en Hans Thuijls van ESV. Bas scoorde 5 uit 7 (TPR 1840) en werd gedeeld tweede (derde op weerstand). Hans werd 17e met 3 uit 7 (TPR 1650). Het was wederom een gezellig toernooi, inclusief gezamenlijke lunch.

Goede prestatie Bart Koeweiden in Arnhem

Bart Koeweiden heeft een gedeeld derde plaats behaald in de B-groep van het Open Schaakkampioenschap van Arnhem, dat van 31 augustus tot en met 2 september plaatshad. Na de bye op vrijdagavond won hij zowel zaterdag als zondag beide partijen. De ronde op zaterdagavond moest Bart missen, waarmee hij 4 punt scoorde en derde werd van de 65 deelnemers, TPR 2357, W-We +1,49.

Seizoensopening

Op donderdag 23 augustus was de opening van het nieuwe seizoen in Rehoboth. Zeventien leden waren aanwezig, waarvan dertien zich waagden aan een snelschaakcompetitie. Martin Roseboom kwam, zag en overwon en werd met 11 uit 12 eerste. Hij verloor enkel van Sebo Nienhuis in de slotronde. Tweede werd John Zandvliet met 10 uit 12, hij verloor van Herman Haasjes en Martin. Opvallend was dat er geen enkele partij in remise eindigde. Remisestellingen werden steeds toch nog beslist door de tijd of een onreglementaire zet.
De eindstand:
1. Martin Roseboom 11 uit 12  8. Jan Hartsuiker   6
2. John Zandvliet  10         9. Sebo Nienhuis    6
3. Willem Slagter   9        10. Hans Thuijls     4
4. Sjoerd Meijer    9        11. Peter Dullaart   2
5. Jos van Raan     6        12. Herman Haasjes   2
6. Peter Jonker     6        13. Jacob Bolderman  1
7. Bas West         6

Voor berichten van het afgelopen seizoen, zie het Archief.