Massakamp ESV - De Cirkel

ESV wint massakamp tegen de Cirkel

Donderdag 2 oktober vond de traditionele massakamp plaats tussen de twee schaakclubs uit Ede. Dit jaar ontving

ESV de conculega's van De Cirkel.

Hoewel de 23 wedstrijden in een goede sfeer plaatsvonden en de wedstrijdleider de hele avond geen enkele keer

hoefde in te grijpen, werd uiteraard wel flink gestreden aan de borden.

De Cirkel kende een vliegende start en stond na een kwartier al met 0 2 voor. Het daarop volgende uur wist ze

deze voorsprong uit te bouwen naar 3 . Het uur daarna kon de thuisclub de achterstand inlopen en halverwege

de avond stond de stand van 4 - 4 op het scorebord.

In het vervolg van de avond bleek wat de vorige edities ook al was gebleken., nl. dat de thuisspelende club een

behoorlijk voordeel heeft. Toen de laatste partij was afgelopen was de uiteindelijke uitslag vastgesteld op

14 9 in het voordeel van ESV. Uitslagen: ESV De Cirkel Uitslag Cor van Ingen Carel de Vries 0-1 Sjoerd Meijer Tom Pronk 1-0 Willem de Wilde Peter van der Wijngaart 1-0 Ben Verduyn Hans van den Weteringh - Ewout Fakkel Jeffrey van Swieten - John Zandvliet Harold Boom - Hans Renken dhr. Bakker 1-0 Willem Slagter Ben Zee - Peter Dullaart Albert Bootsman 0-1 Gert-Jan van der Meulen Anton Spronk 1-0 Hans Thuijls Jan Hartsuiker - Dick Krijgsman Jasper van Sprundel - Jos van Raan Rob Heijnis 1-0 Mart Pol Fedde Kingma 1-0 Dick Donkervoort Jan Pijkeren 0-1 Klaas Kos Hans de Groot 0-1 Henk Renger Dick Wenning 1-0 Peter Jonker Louis van de Vos - Roelof van der Meer dhr Numan 1-0 Arnold van der Berg Roel Bor - Herman Haasjes dhr. Theunissen 0-1 Gerrit Bouw Jan Blokpoel 1-0 Coen Groen dhr. Nagel 1-0 totaal 14-9