ESV introduceert twee soorten schaak op een avond!

De toekomst baart ESV zorgen, want het ledenaantal groeit nauwelijks. Dit lot heeft ESV gemeen met vele andere schaakclubs in Nederland. De KNSB en de OSBO proberen beleid te verzinnen om de terugloop tegen te gaan.

Uiteindelijk zal het echter toch van de verenigingen zelf moeten komen. Zo heeft de ESV onlangs een huisschakerstoernooi georganiseerd. Helaas bleef het netto resultaat beperkt tot slechts één nieuw lid.

Daarom lanceert ESV nu iets revolutionairs

We introduceren de mogelijkheid om op de speelavond te kunnen kiezen uit twee soorten schaak. Men kan voor de 'normale' partij gaan (voor de interne competitie), maar ook besluiten om in de kleine zaal - een soort schaakcafé - lekker ontspannen te gaan vluggeren, een vriendschappelijke partij te spelen, doorgeefschaak te spelen etc.

Er mag gepraat en vooral gelachen worden, misschien muziek erbij ... Zeg het maar.

Uiteraard kunnen leden die met hun competitiewedstrijd klaar zijn, hun gespeelde partij daar analyseren. Of misschien spreekt u voor de interne wedstrijd een sneller speeltempo af met uw tegenstander om het tweede deel van de avond iets zorgelozer door te brengen.

De kleine zaal staat open een ieder die gewoon zin heeft om een partij schaak te spelen buiten de competitie om. Er moeten in Ede veel liefhebbers van het schaakspel zijn, die in het verleden wellicht een aardige partij schaak hebben gespeeld, maar die denken dat een lidmaatschap van een schaakvereniging hen teveel tijd kost, bang zijn dat het niveau te hoog is of geen wekelijkse verplichting willen.

Voor het geld hoeft u het zeker niet te laten, want bij deze nieuwe schaakfilosofie hoort ons inziens ook een aantrekkelijk lidmaatschap. De puur recreatieve schaker is per jaar slechts € 15 verschuldigd. Er zijn geen verplichtingen en ieder niveau - van huisschaker tot goede clubspeler - zal zich bij ESV thuis voelen.

De drie lidmaatschappen die ESV m.i.v. seizoen 2007-2008 aanbiedt:

lidmaatschap "compleet"
= intern, extern, toernooien, OSBO en KNSB
kosten € 80,- per jaar

dubbellidmaatschap "compleet"
= lidmaatschap "compleet" voor leden van een andere schaakclub
kosten € 42,50 per jaar

lidmaatschap "recreatief"
= alleen vluggeren, rapid ed in kleine zaal, geen OSBO en KNSB
kosten € 15,- per jaar